Jak se starám o šneky

11.02.2009 20:09

Denně     - uklízím boxy od výkalů, zbytků potravy - používám k tomu misku a dřevěné čínské hůlky - č.2, kterými se to dobře bere

              - dávám novou potravu, již vitaminové preparáty nepoužívám  - č. 7

              - rosím - rozprašovač - č.1

              - vypouštím šneky na ručník, nebo na ruku na "proběhnutí"

Dvakrát týdně - vypustím šneky na ručník kde mají mělký talíř z vodou na koupání - pro větší šneky a malý talířek s troškou vody - pro mladé šnečky

                    - vezmu jemný kartáček - č.3, který je původně určený na obličej ale já ho pro citlivou pleť nemohla používat, a vydrhnu šnekům ulitu pod tekoucí vodou

                    - natřu šnekům ulitu pomocí vatového tampónku a parafinového oleje - č.4 (jiný olej než parafinový se používat nesmi!), ten jim vyživí ulitu a krásně se po něm lesknou, jde zakoupit v lékárně za cca 20kč

                    - vytvořím kuličky ze směsy, co jsem si vytvořila (č.6), která se skládá z drcených vaječných skořápek (obsah Ca 100%), naškrabané  sépijové kosti (obsah Ca jen cca 35%) a mouky (nejlepší je konopná). Jako tekutou složku pro vytvoření kuličky používám med, vodu, ovocný džus, šťávu z kompotu nebo sirup z aloe vera

Měsíčně - měním sépijové kosti (č.5), neb se mi stává, že pokud po ní šneci moc lozí, tak ji pak nechtějí obrušovat

 

Čím krmím

- seznam potravin, co mi šneci žerou i to co moc nežerou, ale neřiďte se podle mě, já je mám hrozně rozmazlené

  • okurek - tím se jim asi nejvíc zavďečím
  • jablko - už nemá takový úspěch jako okurek
  • mrkev - reticulaty mi ji jíst nechtějí, ale iredalei si ji dají
  • banán - ten spíš jen "osliznou", párkrát si kousnou a nezájem
  • žlutý meloun - jak kdy
  • jahody - ty si celkem dají
  • salát - mají rádi
  • ledový salát - to už méně než předchozí
  • čínské zelí - už musí mít hlad
  • jogurt - úspěch hlavně u reticulat
  • přesnídávka
  • cottage - mají rády reticulaty
  • li-tchi - toto čínské ovoce si sem tam dají
  • aloe vera - z konzervy
  • vařená zelenina - milují hlavně brokolici, sirovou už moc ne
  • pomeranč, mandarinka - jen si ďobnou, ale nesmite jim to dávat bez dozoru, kyseliny leptají ulitu
  • pampeliškové listy - moc rádi
  • hrozny - jak kdy
  • kedlubové listy- ignorace
  • tvaroh - reticulata z nadšením
  • Pribiňáček - reticulata s nadšením

A dávejte si pozor, ty mrchy žerou papír, ať nepříjdete o něco důležitého jako já - přihlášky na VŠ den před odesláním :)

 

 

Zpět

Chat

Kolik šnekařů je online?