Jak chovám já

11.02.2009 19:41

NOVÉ ŠNEKÁRIUM

V Ikeyi jsem klukům pořídila skoro 50l box, kam jsem je přestěhovala ze čtyř malých šnekárií. Teď jsou pohromadě reticulaty, immaculaty, fulici albino body, iredaleiky a fulici var. hamillei f. rodatzi albino body. Achatiny achatiny jsem nechala ještě samostatně v malém boxu z Ikeyi. Kluci vypadají spokojeně, taky jim tam nic nechybí, mají tam dva bazénky, misku s papou, kámen, sépiovky a misky s kašičkou.

 

MOJE ŠNEKÁRIA

 

 STARÉ ŠNEKÁRIA

První jsem si pořídila skleněné terárium na pavouky - č.1 - ale to vzhledem k větrání nebylo vyhovující. Na dně se mi tvořily kaluže a pěkně hutné bahníčko. Skleňenou stěnu zakrývající otvor jsem odstranila a vzala jsem obal na kuřecí stehna, odřízla dno a překryla síťkou na pomeranče. Akorát to pasuje do otvoru, upevněné izolepou, když chci otevřít, izolepu oddělám z vrchní části. V terárku mám větší kámen, misku a mini bazének. Nyní v něm chovám 7 iredalei nad 3,5cm.

Větší 15 l umělohmotné boxy - č. 2 a 3 - jsou dobré na chov. Ideální cirkulace vzduchu a box je prostorný pro chov dvou dospělých reticul. V čísle dvě chovám 3 immaculaty a v trojce 2 reticulaty. V boxu je miska a maly bazének vyplněný velkými kameny, který šneci milují.

V boxu č. 4 chovám šnečky 1,5-2,5cm. Nyní jich tam mám pět.

Ve dvou umělohmotných nádobách č.5 mám oddělená vajíčka reticulat, cca 400ks. Udržuji tam vlhkost, ale nikdy to nezavírám, neb by mohla vajíčka zplesnivět.

A konečně malá miska od salátu č.6, kde chovám tři asi měsíční achatiny. I v tak malé misce je mám problém najít. Miska je překrytá látkou s gumičkou pro dostatečnou cirkulaci vzduchu.

 

Nyní mám vše na koleji, kde je opravdu málo místa, ale počítám s tím, že časem pořídím větší terária.

Zpět

Chat

Kolik šnekařů je online?